Djurgården Fotboll och Stadium förlänger samarbetet
- Företag
- Partners
- 27 nov 2025

Djurgården Fotboll och Stadium tar nästa steg i ett av svensk fotbolls mest långvariga och framgångsrika partnerskap.
Sedan starten 1999 har relationen mellan Djurgården Fotboll och Stadium utvecklats till ett strategiskt partnerskap som påverkar hela föreningen, från yngsta ungdomslag till elitverksamheten. Det nya avtalet, som gäller från 2026 till 2030, innebär att Stadium fortsätter som föreningens officiella sportbutik och huvudpartner, ett samarbete som nu går in på sitt tredje decennium.
– Stadium är en ovärderlig del av Djurgårdsfamiljen och samarbetet är en förutsättning för att vi ska kunna bedriva vår omfattande ungdomsverksamhet på bästa vis. Genom vårt samarbete med Stadium kan vi erbjuda våra nästa 3 000 ungdomsspelare utrustning av högsta kvalitet och skapa förutsättningar för spelare att växa och utvecklas. Vi är oerhört glada och stolta över att få fortsätta resan tillsammans fram till 2030, konstaterar Henrik Berggren, vd Djurgården Fotboll.
Som leverantör av allt från matchtröjor och träningskläder till utrustningsdetaljer i det dagliga arbetet är Stadium en central aktör för hela föreningen. Det smidiga samarbetet, från beställning till leverans, är något som Djurgården värderar högt.
– Det känns fantastiskt roligt att vi på Stadium och Djurgården Fotboll förlänger vårt framgångsrika samarbete ytterligare en gång. Utöver sina framgångsrika elitlag driver DIF Fotboll en mycket fin barn- och ungdomsverksamhet med en tydlig värdegrund, vilket vi på Stadium tycker är otroligt viktigt. Djurgården Fotboll är en organisation och förening med stort hjärta och hårt arbete, precis som vi på Stadium är. Vi ser mycket fram emot att fortsätta utveckla vårt redan framgångsrika samarbete tillsammans med Djurgården Fotboll, säger Daniel Johansson, Sponsorship manager på Stadium.
Det förlängda och utökade avtalet är ett bevis på styrkan i relationen mellan parterna och en viktig del av Djurgårdens strategiska partnerarbete.
– Att Stadium väljer att förlänga sitt åtagande och samtidigt växla upp visar att Djurgården Fotbolls långsiktiga arbete med att skapa attraktiva rättigheter för partners lönar sig. Genom ett starkt fokus på att kombinera affärsnytta med relationskapande så bygger vi ett starkt team tillsammans med våra partners. Ett team som skapar långvarig och hållbar nytta för alla parter i samarbetet. Vi är oerhört glada och stolta över att fortsätta vårt samarbete tillsammans med våra vänner på Stadium, summerar Daniel Malmgren, Affärsområdeschef Företag och Partners, Djurgården Fotboll.









