Grolls ny officiell partner till Djurgården Fotboll
- 4 juni 2015
Djurgården Fotboll fortsätter att attrahera nya starka samarbetspartners och kan stolt presentera Grolls som ny officiell partner. Grolls är Sveriges ledande specialiserade leverantör av yrkeskläder och utrustning för personligt skydd med bred täckning i Norden via egen butikskedja. Grolls egna varumärken Björnkläder, Univern och Nytello är alla ledande inom sina segment.
Precis som fotbollspelarna fortsätter Grolls att utvecklas. Företaget fokuserar hårt på att fortsatt utveckla varumärkena Björnkläder, Univern och Nytello. De skall vara drivande krafter och stå för innovation, hållbarhet och säkerhet inom sina respektive segment.
”Vi på Grolls väljer att lägga en hel del kraft inom idrotten med våra marknadsaktiviteter. Det är ett mycket bra sätt att nå ut till våra målgrupper med varumärkena Björnkläder och Grolls, samt att via klubbarna vara aktiv i de nätverk som finns. DIF har ett bra koncept som passar våra tre Grollsbutiker i Stockholmsområdet bra och Djurgårdens aktiva nätverk ger oss en god möjlighet att träffa likasinnade och skapa en bra plattform för framtida affärer”, säger Peter Busse, ansvarig för marknadskommunikationen på Grolls.
I Grolls butiker hittar ni allt från snygga t-shirts till professionella kockkläder och plagg till hantverkaren. Allt finns med hög tillgänglighet och presenteras av den mycket kunniga personal som finns tillhands.
”Att vi återigen lyckas knyta ett väldigt innovativt och marknadsledande företag till oss visar att vi är på rätt väg och att vi är en mycket attraktiv samarbetsparter med vårt starka varumärke och vårt fokus på affärsnytta. Vi är väldigt glada att Grolls väljer att samarbeta med oss eftersom Grolls är ett aktivt företag som kommer att bidra med mycket, inte enbart till Djurgården Fotboll utan även till övriga partners och medlemmar i vårt kraftigt växande affärsnätverk”, konstaterar Gunnar Gidefeldt, kommersiellt ansvarig hos Djurgården Fotboll.